Menjana Pendapatan Dengan E-Share CLICK Internet Traffic. THE FUTURE IS NOW!

Friday, April 6, 2018

Apakah E-Share

Apakah Dan Bagaimana Keuntungan Di Jana Dalam E-Share

Apakah Dan Bagaimana Keuntungan Di Jana Dalam E-Share


E-Share atau kepanjangannya Electronic Share jika diterjemahkan ke bahasa melayu adalah Saham Elektronik. Saham adalah pegangan modal seseorang pelabur di dalam syarikat atau entiti tertentu. Dan bila di sebut Electronik bermaksud pegangan saham tersebut adalah dalam bentuk maya atau digital iaitu unit pegangan saham.

Konsep Keuntungan Di Dalam E-Share

Di dalam E-Share, terdapat 3 komponen iaitu :
1. Unit saham.
Unit saham merujuk kepada unit pegangan saham yang anda miliki.

Merujuk kepada harga semasa seunit saham. Terdapat harga minima dan maksima seunit saham bergantung kepada keputusan syarikat untuk menetapkan harga tersebut.

3. Split
Split adalah satu keadaan di mana apabila harga seunit saham mencapai satu satu harga maksima yang telah di tetapkan oleh syarikat, harga seunit saham akan kembali turun ke paras minima tetapi nilai pegangan saham oleh pelabur akan meningkat sekaligus meningkatkan keuntungan pelabur. Apabila split berlaku, kebiasaannya nilai pegangan saham pelabur akan di ganda 2. Contoh jumlah pegangan saham semasa adalah 1000 unit, apabila split berlaku, jumlah pegangan saham pelabur akan menjadi 2000 unit. Disini walaupun harga saham jatuh, pelabur tidak mengalami kerugian kerana pegangan saham bertambah.

Contoh situasi :

Katakan Ahmad mempunyai 1000 unit pegangan saham syarikat A.
Syarikat menentukan harga miima seunit saham adalah USD0.2 dan maksima USD0.5.
Katakan pada harga USD0.50, nilai pegangan saham Ahmad adalah USD500.
Disebabkan harga maksima seunit saham adalah USD0.5, maka akan berlaku split menjadikan harga seunit saham kembali menjadi USD0.2 seunit. Adakah Ahmad akan mengalami kerugian jika Ahmad tidak menjual sahamnya pada harga USD0.50? Tidak, ini kerana apabila berlaku split, unit pegangan saham Ahmad menjadi 2000 unit.
Jika sebelum Split, Ahmad menjual 1000 unit sahamnya pada harga USD0.50, Ahmad akan mendapat USD500. Tetapi jika Ahmad menunggu sehingga USD0.50 yang seterusnya, Ahmad akan mendapat USD1000

Disini dapat dilihat bahawa di dalam E-Share, keuntungan anda berdasarkan berapa kali split anda sanggup menunggu dan berapa banyak pegangan saham anda.

Split ditentukan oleh syarikat berpandukan keuntungan syarikat dengan :
1. Menetapkan harga minima dan maksima seunit saham.

2. Menetapkan kuantiti unit saham terjual sebelum harga saham meningkat.
Contoh bila harga akan meningkat dari USD0.20 kepada USD0.21 iaitu kenaikan 0.01 sen?
Jika syarikat menetapkan 1 juta unit, maka harga akan meningkat setiap kali berlakunya penjualan unit saham sebanyak 1 juta unit.
1 Juta unit pertama menjadikan harga saham meningkat kepada USD0.21
1 juta unit kedua pula akan menjadikan harga seunit saham USD0.22
dan seterusnya sehingga mencapai USD0.50

3. Momentom penjualan saham syarikat.
Semakin laju saham syarikat terjual, semakin kerap Split dan semakin banyak keuntungan pelabur.
Dari penerangan di point no 2, momentom bermaksud seberapa pantas 1 juta unit terjual yang seterusnya menentukan berapa kali split boleh berlaku dalam setahun. 3 bulan? 6 bulan? setahun?

Di dalam E-Share, ianya merujuk kepada pasaran sehala. Bermaksud dari satu titik harga unit saham ke satu titik harga, ianya hanya akan bergerak dalam keadaan menaik. Contoh dari harga unit saham USD0.20 ke USD0.30, harga akan bergerak 0.21, 0.22, 0.23 dan seterusnya sehinga mencapai USD00.30 seunit saham. ianya tidak akan berlaku dari 'turning back' kecuali setelah berlaku 'split'.

Momentom atau kepantasan kenaikan harga seunit saham adalah bergantung kepada perniagaan yang di jalankan oleh syarikat. Adakah perniagaan yang di jalankan mempunyai future atau mempunyai pasaran yang luas serta keuntungan yang tinggi.. Jika iya, maka akan ramai lah pelabur yang akan membeli saham syarikat dan seterusnya Split lebih kerap berlaku.

Apakah perniagaan dan projek yang di jalankan oleh company CLICK yang membuatkan company dapat memberikan pulangan kepada pelabur?
Klik sini untuk mengetahui perniagaan perniagaan yang di jalankan oleh syarikat selain mobile App CLICK ini dan nilaikan adakah perniagaan dan projek yang di jalankan mampu memberikan pulangan kepada syarikat?