Menjana Pendapatan Dengan E-Share CLICK Internet Traffic. THE FUTURE IS NOW!

Saturday, April 7, 2018

Apakah Sebenarnya CLICK

Apakah Sebenarnya Bisnes CLICK

Apakah sebenarnya perniagaan CLICK?
Pasarkan Web Pelanggan melalui CLICK mobile App untuk mendapatkan Traffik atau pelawat web?
Memberikan keuntungan kepada ahli melalui aktiviti klik y ang dilakukan?
Memberikan keuntungan kepada ahli melalui pegangan saham syarikat?
CLICK lebih daripada itu... CLICK adalah salah satu projek besar hasil idea Darren Tan.

Merujuk kepada laman web rasmi CLICK, CLICK adalah sebuah pengkalan yang memproses dan menganalisis data dan membentuk sebuah data besar atau 'BIG DATA' yang dapat meningkatkan traffic juga nilai terhadap kesemua platform pemasaran (salah satu adalah web) pelanggan.

apakah bisnes click apakah big data


KLIK adalah analisis data dan syarikat pemasaran yang menggunakan data besar untuk menjana trafik internet ke semua platform dalam talian.
KLIK akan meningkatkan nilai dan pendapatan platform dalam talian dengan ketara. Banyak jenama antarabangsa melanggan perkhidmatan CLICK untuk mendapatkan lalu lintas dalam talian. Google adalah salah satu daripada rakan kongsi perniagaan.

Apakah 'BIG DATA'

Big Data adalah istilah yang menggambarkan kuantiti data yang besar, baik data yang terstruktur maupun data yang tidak terstruktur. Big Data telah digunakan dalam banyak perniagaan. Tidak hanya besar data yang menjadi poin utama tetapi apa yang harus dilakukan organisasi dengan data tersebut. Big Data dapat dianalisis dalam pengambilan keputusan dan strategi perniagaan yang lebih baik.

Sejarah Big Data

Istilah Big Data masih boleh dikatakan baru dan sering disebut sebagai tindakan pengumpulan dan penyimpanan informasi yang besar untuk analisis. Fenomena Big Data, dimulai pada tahun 2000-an ketika seorang analisis industri Doug Laney menyampaikan konsep Big Data yang terdiri dari tiga bahagian penting, diantaranya:

Volume/kuantiti : Organisasi mengumpulkan data dari berbagai sumber, termasuk transaksi perniagaan, media sosial dan informasi dari sensor atau mesin. Di masa lalu, aktiviti seperti ini menjadi masalah, namun dengan adanya teknologi baru dapat mengurangkan masalah ini.

Kepantasan : Aliran data harus ditangani dengan secara cepat dan tepat samaada melalui hardware maupun software. Teknologi hardware seperti tag RFID, 'smart sensor' lainnya juga diperlukan untuk menangani data yang real-time.

Kepelbagaian : Data yang dikumpulkan mempunyai format yang berbeza-beza. Mulai dari yang terstruktur, data numerik dalam database tradisional, data dokumen terstruktur teks, email, video, audio, transaksi kewangan dan lain-lain.

Selain tiga bagian penting tersebut, para peneliti Big Data juga menambah bagian yang termasuk penting lainnya seperti 'Diversity' (Keragaman) dan 'Complexity' (Kesukaran).

Potensi Big Data

Jumlah data yang telah dibuat dan disimpan pada tingkat global hari ini hampir tidak terbayangkan jumlahnya. Data tersebut terus tumbuh tanpa henti. Oleh itu, Big Data memiliki potensi tinggi untuk mengumpulkan 'kunci' dari informasi perniagaan. Big Data dalam perniagaan menjadi strategi yang baik dalam mengolah maklumat mentah menjadi keuntungan yang terus mengalir ke organisasi perniagaan setiap hari.

Mengapa Big Data Penting?

Pentingnya Big Data, tidak hanya berputar pada jumlah data yang dimiliki satu satu organisasi, tetapi hal yang penting adalah bagaimana mengolah data internal dan eksternal. Kita dapat mengambil data dari sumber manapun dan menganalisanya untuk mendapatkan jawapan yang diinginkan dalam perniagaan seperti:
1) pengurangan kos;
2) pengurangan waktu;
3) penghasilan produk baru dan mengoptimumkan penawaran produk;
4) pengambilan keputusan yang tepat.

Ketika organisasi mampu menggabungkan jumlah data besar yang dimilikinya dengan analisis bertenaga tinggi, organisasi dapat menyelesaikan tugas-tugas yang berhubungan dengan perniagaan seperti:

1. Menentukan punca penyebab kegagalan untuk setiap masalah perniagaan.
2. Menghasilkan maklumat mengenai point penting penjualan berdasarkan kebiasaan pelanggan dalam membeli.
3. Mengenalpasti seluruh risiko yang ada dalam waktu yang singkat.
4. Mengesan sebarang penipuan yang dapat mempengaruhi organisasi.

****************************

Contoh terbaik Big Data pada hari ini yang dapat saya berikan contoh adalah
FACEBOOK.

Tahukah anda seberapa ramai pengguna Facebook pada hari ini?
Hampir 1 dunia...

Perasan kah anda di dalam facebook anda, anda ada update maklumat anda?
Page apa yang anda 'Like'?
Group apa yang anda join?
Dan bermacam lagi....

Tahukah anda itu semua adalah DATA?
Tak percaya?

Iklan iklan yang muncul di newsfeed anda berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam Facebook anda dan pengiklan mengatur iklan mereka supaya iklan mereka hanya keluar kepada audience yang berkenaan merujuk kepada maklumat anda tadi.
Dengan ini, kos pengiklanan dapat di kurangkan dan potensi jualan meningkat kerana iklan di hantar tepat kepada audience. Di bawah adalah contoh paparan yang akan keluar sewaktu pengiklan ingin melakukan iklan menggunakan Facebook.

apakah bisnes click apakah big data

Facebook 1 dunia guna.. Bermakna Facebook dapat dijadikan sebagai 1 pengkalan 'BIG DATA' yang sangat besar.

Sebab itu, di NASDAQ, saham Facebook adalah company top 10 paling aktif ..
Kalau difikirkan Facebook ini bukan ada apa sangat, hanya tempat bersosial, nak guna pun free sahaja.. Betul? Tapi kenapa ianya berharga dan kenapa ramai yang dapatkan saham Facebook?

apakah bisnes click apakah big data


Sebab......

apakah bisnes click apakah big data

Jika Facebook meraih kekayaan melalui laman sosial mereka..
Jika Google meraih kekayaan dengan enjin cariannya...
CLICK pula dalam usaha tersebut dengan menghasilkan applikasi pengiklanan berasaskan applikasi mudah alih smart phone sesuai dengan peredaran teknologi hari ini dan seterusnya menyenaraikanperniagaan mereka ke papan NASDAQ




Bagaimana applikasi CLICK ini bekerja dan bagaimana anda sebagai pengguna applikasi ini dapat menjana pendapatan yang lumayan? KLIK SINI untuk info lanjut atau tonton video di bawah